1.týden – Logický problém osvojování jazyka (Kapitola 1) 2.týden – Fonematické kontrasty v mateřském jazyce (Kapitola 2) 3.týden – Kategoriální percepce a její význam (PDF) 4.týden – Akvizice slovní zásoby (Kapitola 3) 5.týden – Vznik syntaxe (Kapitola 4) 6.týden – Akvizice pasivních a komplexních struktur (Kapitola 7) 7.týden – TEST 8.týden – Jazyk a další kognitivní schopnosti (Kapitola 11) 9.týden – Bilingvní děti (PDF) 10.týden – Osvojování druhého jazyka v dospělém věku (PDF) 11.týden – Vývojové jazykové poruchy a postižení (DLD, SLI) (Kapitola 11) 12.týden – Dyslexie (Kapitola 11) 13.týden – ZÁVĚREČNÝ TEST
Seminář se zaměřuje na představení jednotlivých procesů, které jsou součástí osvojování jazyka dítětem.
Procesy jsou popsány od raných preverbálních období a ž do puberty. Probírán bude také bilingvismus a osvojování druhého jazyka, stejně jako vývojové jazykové poruchy (DLD), např. dyslexie a specificky narušený vývoj řeči (SLI).