Téma práce se liší od tématu diplomové práce a má podobu buď odborné studie analyzující žákovský jazyk, nebo metodických listů zpracovaných na základě principů akvizice a výuky daných jevů. Podrobný popis prací viz níže. Jiná témata jsou možná po dohod ě s vyučujícím a musí vždy obsahovat výzkumnou část.
Typ 1) analýza žákovského jazyka
Student zvolí specifický rys žákovského jazyka a v teoretické části popíše na základě samostatně vyhledané odborné literatury, k čemu v dané oblasti dospěl výzkum tak, aby teoretická část vytvářela skutečnou bázi pro část praktickou. Pro tu si student zvolí konkrétní rys žákovského jazyka (na jakékoliv jazykové rovině) a analyzuje jej na vzorku žákovského jazyka. Vzorek poskytne vyučující, který zároveň doporučí jeho velikost, a to v závislosti na volbě konkrétního jevu. Výstupem by mělo být srovnání s výsledky obdobných studií popsaných v literatuře.
Typ 2) metodické listy
Student si zvolí jakýkoliv aspekt vyučování anglického jazyka. V teoretické části na základě odborné literatury popíše, jaké principy ovlivňují výuku ve zvolené oblasti (např. v závislosti na základních principech jazykové akvizice) a jaká jsou zde pro vyučování nejmodernější doporučení. Na jejich základě pak v praktické části zpracuje několik metodických listů a zároveň poukáže, jak při jejich zpracování uplatňuje principy popsané v teoretické části.