Požadavky na zkoušku:
(A) Dle směrnic katedry studující vypracují písemnou práci. Její možná témata jsou:
(1) Popis edukačního prostřed í, které existuje na pracovišti studujícího (podle popisu v doporučené literatuře).
(2) Vyhotovení vlastního profesiogramu (autodeskripce profesních činností) v průběhu jednoho týdne podle metody profesiogramu, popsané v doporučené literatuře.
(3) Diskusní esej (s vyjádřením vlastního stanoviska) o kterékoliv problematice objasňované v Přehledu pedagogiky nebo v monografiích přednášejícího:
Moderní pedagogika (1997, 2. vyd. 2002)
Vzdělávání a školství ve světě (1999)
Alternativní školy a inovace ve vzdělávání (2001)
Učitel: Současné poznatky o profesi (2002)
Vítána jsou zejména témata týkající se různých výzkumů vzdělávání (viz "rámce" v uvedených publikacích).
Rozsah písemné práce: 5 normostran; text vytištěný na papíře (ne e-mail!)
Termín odevzdání práce: práci nutno odevzdat nejpozději 3 dny před termínem zkoušky, dohodnutým s katedrou
(B) Ústní část zkoušky:
Každý studující se připraví na 5 témat, která si sám zvolí ze souboru témat 1.1. - 5.5. v Přehledu pedagogiky. Při zkoušce oznámí zkoušejícímu, která témata si vybral a ten mu z nich určí 1 - 2 k ústní zkoušce. Rovněž bude diskutována písemná práce.
Úvod do pedagogiky je součástí studia základů edukativního a didaktického myšlení. Tento úvod slouží k seznámení se základními pojmy a problémy z oblasti výchovy a vzdělávání.