Okruhy otázek:
Vzdělávací soustava v ČR (systémové začlenění jednotlivých součástí vzdělávací soustavy ČR
Vzdělávání dospělých jako součást vzdělávací soustavy (charakteristika souč.stavu VD a DV)
Ujasnění pojmů v oblasti vzdělávání a vzdělávání dospělých (zákl. pojmy a jejich výklad)
Vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení (CU jako koncept vzdělávacích soustav)
Charakteristika systému vzdělávání dospělých (charakteristika jednotlivých součástí VD a DV)
Vzdělávání dospělých a stát - obecná východiska (funkce státu ve v liberalistickém prostředí)
Právo na vzdělání a vzdělávání (legislativa a právo ve vzdělávání v ČR, zákl. právní dokumenty)
Právo ve vzdělávání - evropská komparace (zásady právních systémů ve VD v některých zemích)
Vzdělávání dospělých ve světle mezinárodních dokumentů (jejich přehled, výklad, význam)
Učící se společnost (globální problémy současného světa, význam vzdělávání při jejich řešení)
Národní a nadnárodní instituce v oblasti VD (Instituce v ČR a ve světě, zabývající se VD)
Systémové mechanismy ve vzdělávání dospělých (VD jako systém; mechanizmy fungování)
Tržní mechanismy ve vzdělávání dospělých (nabídka a poptávka jako princip rozvoje VD)
Světová a evropská dimenze ve vzdělávání dospělých (tendence ve vývoji VD v Evropě a světě)
Organizace a řízení vzdělávání dospělých v historickém pohledu (změny v konceptu řízení)
Analýza stávajícího systému VD (současný stav, závěry průzkumu, vývojové tendence a možnosti)
Podnikové vzdělávání jako základ dalšího profesního vzdělávání (formy, metody, funkce)
Učící se podnik (změny v koncepci podnikového vzdělávání, funkce zainteres. podnikových orgánů)
Organizace a řízení občanského a sociokulturního vzdělávání (obsah, funkce,změny, možnosti)
Podstata a význam vzdělávání seniorů v systému VD (univerzity třetího věku, ostatní aktivity)
Týdny vzdělávání dospělých, jejich organizace a význam (organizování, podíl orgánů a institucí)
Akreditace institucí vzdělávání dospělých (zákonná ustanovení o rekvalifikačním vzdělávání)
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnou situací v oblasti vzdělávání dospělých, se systémem organizování a řízení této oblasti a připravit je na vstup do praxe vzdělávání dospělých.