AAN110044 / ODBORNÁ ANGLIČTINA PRO ANDRAGOGIKU A PERSONÁLNÍ ŘÍZENÍ ANPR / Bakalářské studium ANDR / Navazující magisterské studium 2012/2013 Mgr. Jiří Baudyš ZS –/–, LS 1/1; volitelný předmět Z / 4 kredity Cílem je prohloubit a rozšířit obecné jazykové kompetence, získané předchozím studiem angličtiny, o lexikální struktury odborného jazyka. Vzhledem k zaměření studia jsou tematické celky voleny tak, aby terminologicky pokrývaly studijní okruhy andragogiky a personálního řízení. Před vstupem do kurzu se předpokládá, že studenti pochopili teoretická východiska i praktické vyústění zmíněných profilových předmětů a zvládli základní jazykové kompetence minimálně na úrovni státní maturitní zkoušky z angličtiny. Charakteristika obsahu předmětu: Výuka bude zaměřena na shromažďování, interpretaci a používání odborné terminologie v následujících okruzích:
1. Rozdíly mezi neformálním a formálním stylem v angličtině včetně důsledků pro psaní textů v rámci vysokoškolského studia
2. Základní pojmy andragogiky
3. Koncept učící se organizace
4. Politika a legislativa
5. Celoživotní učení
6. Verbální a neverbální komunikace
7. Základní pojmy personálního řízení, řízení lidských zdrojů a strategického řízení lidských zdrojů
8. Motivace, stimulace a pracovní spokojenost
9. Pracovní postoje, pracovní spokojenost
10. Kompetence, profilování kompetencí
11. Personální činnosti a metody
12. Výběrový rozhovor
13. Rozhovory v průběhu adaptace pracovníků, hodnotící rozhovor, disciplinární rozhovor, propouštěcí rozhovor Výuka bude probíhat interaktivní formou, obsahová náplň a časové rozvržení bude přizpůsobeno účastníkům kurzu. Povinná literatura: HAAF, J. a kol. Academic English – Akademická angličtina. Praha: Grada Publishing,
2011. ISBN 978-80-247- 3577-1. KOUBEK, J. Anglicko-český výkladový slovník personalistiky. Praha: Management Press,
2003. ISBN 80-72610- 80-5. PLEDGER, P. English for Human Resources. Plzeň: Nakladatelství Fraus,
2007. ISBN 978-80-7238-608-6. Doporučená literatura: GODWIN, J., STRUTT, L. Business Vocabulary in Use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press,
2005. ISBN 9780521611503 JARVIS, P. Adult Education and lifelong learning : theory and practice. London : RoutledgeFalmer, 2004, 382 s. ISBN 0-415-31493-3 MASCULL, B. Business Vocabulary in Use: Elementary. Cambridge: Cambridge University Press,
2006. ISBN
9780521606219. MASCULL, B. Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press,
2002. ISBN
9780521775298. PRŮCHA, J. Česko-anglický pedagogický slovník. Praha : Nakladatelství ARSCI,
2005. ISBN 80-86078-50-2. Zápočet: K zápočtu je požadována aktivní účast ve výuce a vypracování písemné práce v anglickém jazyce v rozsahu 4,0 – 5,0 normovaných stran (7 200 až 9 000 znaků s mezerami) a její prezentace s následnou diskuzí moderovanou uchazečem o zápočet. Téma práce bude určeno vyučujícím. Písemná práce musí vyhovovat základním požadavkům – musí mít titulní stranu (název předmětu, název práce, jméno studenta, ročník a forma studia a datum vypracování práce). Nad rámec těchto požadavků je vyžadováno uvedení minimálně 15 klíčových pojmů v anglickém jazyce a vytvoření krátkého, jednostránkového materiálu k procvičení těchto pojmů. Práci je nutné odevzdat elektronickou formou nejméně tři dny před vlastní prezentací. Účastníci kombinované formy studia odevzdají práci splňující výše uvedené požadavky v elektronické formě nejméně jeden týden před požadovaným zapsáním zápočtu.