Přibližná struktura kurzu: 5. 10.
EK
Nekoná se. 12. 10.
EK
Metodika vědecké práce: Co je vědecká a co „nevědecká “ práce? Vědecký a nevědecký přístup k (sociální) realitě; substance a logika vědecké práce; etika vědecké práce; argumentace.
Studium a vědecká práce.
Výběr tématu, vědecká a společenská relevance tématu, problémy a výhody osobního vztahu k tématu; prvotní orientace v tématu
ÚKOL: Navrhnout téma práce termín odevzdání do 18. října via Moodle 19. 10.
EK
Informační zdroje. Vyhledávání informací, zpracování (systematické) rešerše literatury 26. 10.
EK
Čtení odborných textů 2. 11.
EK
Cíle textu (výzkumná otázka či problém) myšlenkové mapy a souvislosti tématu
ÚKOL: Navrhnout výzkumnou otázku práce termín odevzdání do 8. listopadu via Moodle 9. 11.
EK
Struktura odborného textu logická argumentace, relevance informací z hlediska cíle práce
ÚKOL: Navrhnout strukturu textu termín odevzdání do 15. listopadu via Moodle 16. 11.
EK
Revize otázky a struktury & tipy k psaní seminárních prací 23. 11.
EK
Citování 30. 11.
FK
Metodologické funkce vědy Deskripce a klasifikace, explikace, predikce 7. 12.
FK
Výzkumné procedury a techniky Statistická, monografická, typologická, experimentální, historická metoda, kvantitativní a kvalitativní metody, metodika výzkumu 14. 12.
FK
Vymezení sociálního výzkumu Sociální realita, sociální jev, sociální informace 21. 12.
FK
Druhy výzkumu a typy výzkumných strategií Základní a aplikovaný výzkum, jednorázový a opakovaný výzkum, akční výzkum 4. 1.
FK
Struktura empirického výzkumu Projekt výzkumu, problémová situace a zadání výzkumu 11.1.
FK
Výzkumná otázka a hypotézy Formulace výzkumné otázky, význam a typy hypotéz
The goal of this course is to familiarize students with the key characteristics of scientific knowledge and work, both theoretical and empirical and with basic conditions and assumptions of quality academic work. Students will learn about different types of written exercises and papers, fundamentals of preparation of such exercises and papers, plagiarism and how to avoid it, ethical principles of academic work and research, information and literature review skills, and other academic and writing skills required of students in their programme.
With respect to empirical research, the course offers an introduction to research methods, research question formulation, and fundamental methodological issues.
Students are required to fulfill an oral exam and a series of written exercises.