AAN500089 / Strategie a metody kariérového poradenství ANPR / Navazující magisterské studium 2016/2017 Doc. PhDr. Iva Kirovová, Ph.D. LS 1/1; povinně volitelný předmět Z / 3 kredity Cílem předmětu je poskytnutí přehledu strategií a metod kariérového poradenství pro různé cílové skupiny v rámci směrů kariérového poradenství. Získané znalosti: student se orientuje v teoriích rozvoje kariéry, ve směrech kariérového poradenství, v navazujících strategiích i metodách; dokáže určit jejich přednosti i problematické aspekty. Získané dovednosti: student dokáže porovnat vhodnost směrů, strategií a metod kariérového poradenství vzhledem k jednotlivým cílovým skupinám a tématům kariérového poradenství, posoudit možnosti cílů; formulovat konkrétní cíle i postup aplikace strategií kariérového poradenství a metod; ohodnotit další varianty aplikací. Charakteristika obsahu předmětu
1. Strategie kariérového poradenství
2. Cílové skupiny
3. Směry kariérového poradenství
4. Metody kariérového poradenství Základní literatura Vendel, Š. (2008). Kariérní poradenství. Praha: Grada. Amundson, N. A., Harris-Bowllsbeyová, J. A., & Niles, S. G. (2011). Základné zložky kariérového poradenstva. Bratislava:Euroguidance. Rozšiřující literatura Brown, D. & associates. (2002). Career Choice and Development. 4th ed. San Francisco: Wiley. Capuzzi, D., & Stauffer, M. D. (2012). Career Counseling. Foundations, perspectives, & applications. New York, NY: Routledge. Kidd, J. M. (2009). Understanding Career Counselling. London: Sage. Peavy, R.V. (2004). SocioDynamic Counselling. A Practical Approach to Meaning Making. Hagrin Falls: Tao Institute.Peavy, R. V. (2013). Sociodynamické poradenství. Konstruktivistická perspektiva. Praha: DZS, Euroguidance. Zunker, V. G. (2012). Career Counseling. A Holistic Approach. 8th ed. Belmont, CA: Brooks/Cole Cengage Learning. časopisy Kariérové poradenstvo v teórii a praxi, Journal of Vocational Behavior, Journal of Counseling Psychology, Counselling Psychology Quarterly, Journal of Career Development aj. Zápočet Zápočet je udělován na základě schopnosti prokázat orientaci ve strategiích a směrech kariérového poradenství a v aplikaci metod prostřednictvím vypracování případové studie.