Základní pojmy v reklamě, PR a marketingu
Specifika reklamních, marketingových a PR textů
Možné přístupy k reklamní komunikaci
Příjemci reklamních sdělení (zaměření na cílové skupiny)
Způsoby přesvědčování a argumentační postupy v reklamě
Jazykové prostředky aktualizace a zdůraznění
Reklamní syntax a styl
Tvorba tiskových zpráv a prohlášení
Reklamní texty, letáky, pozvánky, informační materiály
Obchodní dopisy a e-maily
Komunikace uvnitř a vně firmy (firemní periodika, internetové stránky)
Tématem semináře je jazyk a styl textů určených veřejnosti a konečným spotřebitelům (tiskové zprávy a prohlášení, informační materiály, reklamní texty, pozvánky, letáky), komunikace uvnitř a vně firmy (firemní periodika, internetové stránky), písemná komunikace v obchodním styku (obchodní dopisy a e-maily). Výuka se zaměří na pragmatické aspekty jazyka propagačních textů - prostředky aktualizace a zdůraznění, záměrnost, nezáměrnost a dominanci jazykových prostředků, kritéria výběru jazykových prostředků a stylistických postupů, uplatňování interakčních principů.
Cílem semináře je rozbor základních rysů komunikace v oblasti public relations, reklamy a marketingu.