* Tematické okruhy:
Problematika testování v oblasti literatury (vztah k učebním dokumentům)
Literární znalosti a dovednosti, tematické okruhy (problematika výběru, vztah k učebnicím literatury)
Katalog požadavků ke společné části MZ (vývoj katalogu, současný stav, aktualizace)
Typy didaktických testů (ověřující a rozlišující test)
Typy testových úloh (uzavřené a otevřené úlohy)
Metodika tvorby testových úloh v literatuře
Vývoj testových úloh
Výchozí texty k testovým úlohám (problematika výběru)
Ověřování testových úloh (try-out, pilotáž, expertní odhad)
Konstrukce testu (souboru úloh, kritéria, specifikační tabulka)
Charakteristika úloh v testu (genderová neutralita aj.)
Položková analýza (interpretace dat)
Požadavky pro získání atestace: Aktivní účast v semináři, písemná práce nevelkého rozsahu (soubor testových úloh aj.)
Charakteristika kurzu: Obsahem semináře, určeného především pro budoucí učitele, je seznámení se základními principy didaktického testování s důrazem na možnosti užití didaktických testů, zejména ve vztahu k připravované reformě maturitní zkoušky a k hodnocení výsledků vzdělávání žáků základních škol. Absolvent semináře bude mít základní vhled do problematiky testování, zvláště pak do problematiky tvorby testových úloh a sestavení testu z literárního učiva na středních i základních školách. Náplní semináře je i praktický nácvik tvorby testových úloh z literatury a další práce s těmito úlohami. Práce v semináři směřuje k osvojení základních dovedností, které potřebuje učitel ke zvládnutí ověřování výsledků vzdělávání.