* 1. seminář: Otázka dějin a psaní o dějinách.
Mira Schor: Otcovská síla dějin. In Neviditelná žena. Ed. Martina Pachmanová, Praha, OWP 2002
Jejich ?chlapecké" příběhy. Čtení Joseph Conrad: Srdce Temnoty. rozhovor s Jeanet Wolf: Strategie nápravy a výslechu. In Martina Pachmanová: Věrnost v pohybu, Praha, OWP 2001
Na tento seminář připraví všichni své komentované čtení. Diskuse: možnost ?genderové" literární historie
* 2. seminář: Flaneur
Walter Benjamin:Pasáže. Paříž hlavní město 19.století. (vybrané úryvky) In . Dílo a jeho zdroj.
Charles Baudelaire: Malíř moderního života.
Jiří Karásek ze Lvovic: Milý příteli? Praha, Thyrsus 2001.
Ref. W. Benjamin a současné myšlení a literatuře.
* 3. seminář: Flaneuse
Jeanet Wolf: Neviditelná flaneuse. In. Neviditelná žena. Ed. Martina Pachmanová, Praha, OWP 2002
Viola Čapková-Parente: Žena o ženě v ženě. In Ponořena v Lethé. Sb. (ed. Eva Kalivodová, Blanka Knotková), Praha, FF UK 2003
Růžena Jesenská: Mimo svět;
Ref: Moderní ?nová žena", její výraz v literatuře.
* 4. seminář: Krize maskulinity
Michael Foucault: Dějiny sexuality I. Vůle k v ědění. (Dispozitiv sexuality), Praha, Hermann a synové 2000.
Oscar Wilde: Obraz Doryana Graye; Marie Majerová: Dcery země
Ref: M. Foucault
* 5. seminář: Tělo
Judith Butler: Gender Trouble. (Vybrané kapitoly), in Aspekt
Růžena Grebeníčková: Tělo a tělesnost. Praha, Prostor 1990
Rachilde: Kejklířka; Růžena Svobodová: Černí myslivci (povídka Sveřepá Meluzína)
Ref. Pojem těla a tělesnosti, tělo a jeho symbolické užití
* 6. seminář. Manipulace s tělem a jazykem
Gilles Deleuze: Lhostejnost a Krutost. Bratislava, Kaligram 2002
Leopodl von Sacher - Masoch: Venuše v kožichu
Ref. Tělo a jazyk. Vzájemné prostupování těla a jazyka
* 7. seminář: Jazyk - plocha, detail, odstín, průrva
Julia Kristeva: Revolution in Poetic Language. In Desire in Language
J. Huysmanns: Naruby; Mallarmé: Noci Herodiady; Edvard Klas: Povídky o ničem.
Ref: Ornament jako průrva
Tento seminář je založen hlavně na samostatné četbě pramenných materiálů a nasledných diskusi nad teoretickými texty i v souvislosti s četbou primární literatury. Semináře jsou blokové.
Je tedy měsíc na přípravu. Pokud studenti nebudou připraveni četbou, prosím, aby na seminář raději vůbec nechodili.