Stupně jazykových znalostí podle SERR a současné učební materiály pro vyučování češtiny jako cizího jazyka.
Uplatnění a možné limity účinnosti didaktických nástrojů a metod z hlediska rozvíjení komunikační kompetence.
Didaktické nástroje k rozvíjení klíčových dovedností receptivních a produktivních.
Didaktické nástroje a postupy při vyučování gramatiky a slovní zásoby češtiny.
Využití jazykových korpusů ve výuce češtiny jako cizího jazyka a v tvorbě a adaptaci učebních materiálů.
Rozbory vybraných učebních materiálů a praktické úkoly.
Seminá ř je zaměřen prakticky – v jeho rámci se podíváme na edukační médium jak v teoretické rovině (význam učebnic, tvorba učebnic, využití učebnic, analýza učebnic, výběr vhodné učebnice, kritické hodnocení učebnice, výukové programy a aplikace, korpusy), tak v praktické (představíme si dostupné soubory učebnic, pracovních sešitů, korpusy a další pomůcky vhodných jak pro skupinovou, tak individuální výuku).