Tematické okruhy:
I. základní vzdělávací cíle a závazné pedagogické dokumenty pro střední školství (RVP, ŠVP)
II. specifika práce se „starým“ literárním textem; didaktická příprava „starého“, zejména staročeského textu a dal ších typů literárního textu pro výuku „staré“ literatury (překlad, přebásnění, adaptace, ...)
III. příprava výukových materiálů podle vlastní volby a jejich interní i externí oponentura
Tzv. stará (předmoderní) literatura je dlouhodobě jednou z nejvíce problematických, neboť nejopomíjenějších a samými učiteli nejobávanějších oblastí ve výuce českého jazyka a literatury na všech typech středních škol (včetně škol humanitního zaměření). Přitom může být pro uvádění mladého, dospívajícího člověka do bohatého, vnitřně rozmanitého a mnohotvárného světa literatury a její dynamiky, pro poznávání specifik (literární) komunikace a (slovesného) umění a pro reflexi diachronní dimenze kultury a společnosti velmi cennou pomocnicí, neboť nabízí četné didaktické možnosti, které literatura novodobá, resp. současná poskytnout nemůže.
Stará literatura má tedy v literární (i jazykové) výuce jedinečné a nezastupitelné místo.