o Úvodní seznámení s tematikou i kolegy, rozdělení úkolů o Zdroje pro tvorbu poslechových úloh o Teorie naslouchání: fáze, typy, způsoby, formy a vlastnosti naslouchání o Určování obtížnosti poslechu s porozuměním o Naslouchání jako didaktický proces (zadání, provedení a hodnocení poslechových úloh) o Poslechové strategie o Typologie poslechových úloh a jejich kritické zhodnocení o Poslech v učebnicích cizích jazyků a v učebnicích českého jazyka na ZŠ/SŠ o Poslech v učebnicích ČCJ na úrovni A dle SERR o Poslech v učebnicích ČCJ na úrovni B dle SERR a v dalších materiálech o Naslouchání u dětí, v testových úlohách, při domácí přípravě o Prezentace výsledků mini výzkumů
V semináři se blíže zaměříme na výuku naslouchání; porovnáme výňatky z novějších teoretických studií, kriticky se podíváme na pojetí poslechu v současných učebnicích ČCJ a získané závěry se pokusíme využít k tvorbě vlastních poslechových materiálů.