V kurzu je pozornost věnována recepci, produkci i interakci. Nadále pokračuje všestranné upevňování a rozvíjení jazykových a komunikačních znalostí a dovedností.
Těžištěm výuky zůstává morfologie a syntax. Kromě strukturního přístupu je důsledně uplatňován princip funkční.
Probírané jevy jsou vždy zasazeny do širšího kontextu a jsou provázány vždy provázány i s problematikou lexikologickou, stylistickou aj. Morfologie: Studenti si osvojí tvary přídavných jmen, zájmen a číslovek a jejich užívání (produkci a recepci) ve větě a textu - a v souvislosti s tím pochopí princip shody, řízenosti a tzv. přimykání.
Systém českých zájmen, přídavných jmen a číslovek (opět se zřetelem ke gramatickým kategoriím rodu, čísla a pádu) včetně jejich flexe (a fungování) bude vyložen v kontrastu s českým znakovým jazykem. V souvislosti s morfologií jsou akcentovány také jevy slovosledné (zvl. pozice ve jmenných skupinách v rozvitém přívlastku shodném).
Syntax: Uvědomování si syntaktických vztahů ve větě; vždy v souvislosti s probíraným a procvičovaným tématem, čteným či produkovaným textem; uvědomování si propojení morfologie a syntaxe (slovní druhy vs. větné členy, valence, slovosled). Lexikologie: Uvědomování si slovotvorných principů, příbuznosti slov, procvičování samostatného rozšiřování si slovní zásoby (synonyma, antonyma); vždy v souvislosti s probíraným a procvičovaným tématem, čteným či produkovaným textem.
Stylistika: Zaměření na styl administrativní, různé typy textů/administrativních útvarů. Pravidelnou součástí výuky je četba s porozuměním a vlastní produkce stylisticky různorodých textů (včetně následných korektur a reflexe vlastních chyb).
V průběhu výuky se studenti seznamují s rozdíly mezi spisovnou a nespisovnou češtinou; náležitá pozornost je věnována také frazeologii a nepřímým/obrazným pojmenováním - vždy v souvislosti s aktuálně probíraným tématem. Komunikačními jazyky celého jazykového Modulu 3 (tzv. předmětů Doplňková čeština I-VI) je psaná čeština a český znakový jazyk (v komunikaci face-to-face).
Součástí výuky je komunikace via chat. Část výuky probíhá formou e-learningu (on-line či off-line).
Předmět Dopl ňková čeština IV je čtvrtým předmětem jazykového Modulu 3. Jazykový modul 3 je určen neslyšícím studentům, uživatelům českého znakového jazyka, pro něž je čeština druhým/cizím jazykem.
Cílem celého jazykového Modulu 3 (s na sebe navazujícími předměty Doplňková čeština I-VI) je dosažení jazykových kompetencí studentů na úrovni B2 dle SERRJ.