Charles Explorer logo
🇨🇿

PVS/VS Creative writing

Předmět na Filozofická fakulta |
ACN300472

Sylabus

Kurz bude mít kombinovanou podobu – bude probíhat částečně formou prezenční výuky, částečně online. Účastníci budou pravidelně psát texty různé délky a různého zaměření, na které následně dostanou od lektora podrobný feedback, na jehož základě pak budou své texty dále zlepšovat. Důležitou součástí kurzu bude i pravidelný online chat s lektorem.

Kurz si klade za cíl najít alternativní způsoby výuky angličtiny pro neslyšící studenty tak, aby angličtina byla zprostředkována prožitkovou a hravou formou. Vychází z metodiky, které vnímá psaní jako proces, ne jako produkt. Kurz je volně inspirován modelem „Writer’s workshop“ (Shirmer 2000), kde si studenti sami volí témata, která jsou pro ně smysluplná. Důraz je kladen na všechny 3 fáze procesu psaní – plánování, vlastní psaní, revizi vlastního textu.

Genres

Genre 1 – A journal/diary entry 

Genre 2 A personal email to my guru, SMS / text messages, chat, tweets; Netiquette;

Genre 3 Poetry: Visual poems, haiku

Genre 4 Fiction: Short story / a fairy tale

Genre 5 Summary – (Non-)fiction / Music – lyrics

Genre 6 Drama: Mini-play/sitcom, film script or a mini-essay or a cartoon

Genre 7 A personal reflection of the writing experience; optional genre

V případě distanční výuky: Žánry zůstanou zachovány. Práce na Moodlu (čtení, comprehension questions, fóra). Pravidelný skupinový ZOOM a/nebo chat s lektorem.

PODROBNĚJI KE KURZU:

Method: writing as a process

Model: Writer’s workshop

Techniques: Reading-into-writing (samples of high-quality yet accessible texts), circle writing/group writing / collaborative creative writing (students write one story together; students add one sentence each to create a story - Exquisite Corpses, the Surrealists in the 1920s), use of writing prompts (photos, story beginnings, different writer’s perspectives, writer’s distance), What-if –scenarios; employing all senses – touch, vision, taste; mind-maps; spontaneous writing; writing for 5 minutes – stream of consciousness; 

Mini-lessons: vocabulary – the power of verbs, killing adverbs, adjectival synonyms, cohesion, articles 

Anotace

Kurz kreativního psaní v angličtině je založen na alternativním způsobu výuky angličtiny, který pracuje s prožitím pocitu úspěchu a radosti ze psaní v cílovém jazyce. Důraz je kladen jednak na všechny 3 fáze procesu psaní – plánování, vlastní psaní, revizi vlastního textu, jednak na experimentování a hravost při zacházení s jazykem.

Obecný dodatek k povinné účasti na výuce v LS 2021/2022: Výuka bude probíhat v souladu s aktuálně platnými protiepidemickými opatřeními. Jsme přesvědčeni, že všichni studenti chápou, že je jejich osobní účast na výuce a aktivita v každém z předmětů důležitá, a udělají vše pro to, aby se do výuky co nejvíce a co nejaktivněji zapojili. Pokud by nastala situace, že by se student z vážných důvodů (nemoc, karanténa, izolace apod.) nemohl (prezenční/distanční) výuky zúčastnit, je nutné, aby se neprodleně spojil s vyučujícím a domluvil se s ním na náhradním či alternativním způsobu práce, aby co nejlépe naplnil obsah a cíle výuky a zodpovědně se připravil na závěrečnou atestaci.