Základní tematické okruhy (okruhy se vzájemně prolínají)
- Gramotnost, funkční gramotnost, textová gramotnost, čtenářská gramotnost, předčtenářská gramotnost, rozvíjení funkční gramotnosti
- Učebnice: komplexní rozbor (obsahový, jazykový, metodický, didaktický…) vzhledem k jazykové situaci neslyšících žáků (a obecněji žáků se sluchovým postižením), vztah mezi gramotností a učebnicemi/učebními materiály a pomůckami a způsobem práce s nimi
- Tzv. upravené texty: filozofie a metodika úprav, jejich užívání
- Čtenářské dílny
- Testy a testování čtenářské gramotnosti
Předmět se zabývá gramotností u dětí i dospělých se sluch. postižením v širším smyslu. Východiska přitom budou 1) teoretická, opírající se o tradiční i moderní výzkumy čtení a čtenářské a funkční gramotnosti, ale také 2) praktická, která studentům umožní usouvztažnit si poznatky již osvojené a zároveň vyzkoušet a analyzovat dostupné materiály (učebnice, testové baterie aj.).