Výuka je velmi individualizovaná, reflektuje individuální potřeby studentů. Zároveň je však dodržována požadovaná náročnost výuky a úroveň požadovaných jazykových kompetencí studentů. Koncepce výuky vychází z kontrastivního pohledu na český znakový jazyk a češtinu, akcentována je práce s (vlastní) chybou. Studenti jsou vedeni k systematickému užívání různých tištěných i elektronických nástrojů podporujících efektivní percepci a produkci (zvl. odborných) textů.
Práce v semináři se zaměřuje na tyto oblasti:
(a) čtení s porozuměním (včetně tzv. nácviku různých strategií čtení),
(b) psaní s porozuměním (včetně tzv. nácviku různých strategií psaní textů),
(c) chat (konverzace),
(d) lexikální prostředky, (e) gramatické prostředky,
(f) text, stylotvorné prostředky.
Protože se jedná o závěrečný seminář celého čtyřsemestrálního kurzu, ve všech oblastech je výuka cílena na prohlubování, opakování a zlepšování kompetencí studentů.
Předmět Doplňková čeština – lektorská cvičení IV je závěrečným kurzem uceleného čtyřsemestrálního kurzu tvořeného předměty Doplňková čeština – lektorská cvičení I, II, III a IV. Cílem čtyřsemestrálního kurzu je dosažení jazykových kompetencí studentů na úrovni B2+/C1 dle SERRJ, s akcentem na práci s odbornými texty.
Obecný dodatek k povinné účasti na výuce v LS 2021/2022: Výuka bude probíhat v souladu s aktuálně platnými protiepidemickými opatřeními. Jsme přesvědčeni, že všichni studenti chápou, že je jejich osobní účast na výuce a aktivita v každém z předmětů důležitá, a udělají vše pro to, aby se do výuky co nejvíce a co nejaktivněji zapojili. Pokud by nastala situace, že by se student z vážných důvodů (nemoc, karanténa, izolace apod.) nemohl (prezenční/distanční) výuky zúčastnit, je nutné, aby se neprodleně spojil s vyučujícím a domluvil se s ním na náhradním či alternativním způsobu práce, aby co nejlépe naplnil obsah a cíle výuky a zodpovědně se připravil na závěrečnou atestaci.