Charles Explorer logo
🇬🇧

Czech Language for the Deaf as a Foreign Language I

Class at Faculty of Arts |
ACN510012

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Kurz, který navazuje na většinu oborových kurzů, poskytuje úvodní vhled do problematiky výuky češtiny jako cizího/druhého jazyka u českých neslyšících žáků: obecné poznatky jsou aplikovány na situaci neslyšících žáků, a to i na pozadí osvojování/výuky českého znakového jazyka. Hlavní tematické okruhy (okruhy se prolínají):

1.      Čeština jako cizí jazyk – uvedení do problematiky, historie;

2.      Čeština jako cílový jazyk; čeština pro neslyšící jako mateřský/první vs. druhý/cizí jazyk;

3.      Čeština ve vzdělávání neslyšících dětí a žáků - jako vyučovaný a vyučovací jazyk;

4.      Čeština ve vzdělávání neslyšících dětí a žáků: bilingvismus a bikulturalismus vs. monolingvismus a monokulturalismus;

5.      Učení (se) cizímu jazyku: metody, přístupy, postupy;

6.      Složky jazykové výuky, jejich vztahy a integrace;

7.      Společný evropský referenční rámec pro jazyky – pojetí, struktura, testování, nástroje…;

8.      Společný evropský referenční rámec pro jazyky a čeština;

9.      Společný evropský referenční rámec pro jazyky a český znakový jazyk;

10.      Žáci s OMJ v české škole & neslyšící žáci-uživatelé českého znakového jazyka vs. neslyšící žáci-uživatelé češtiny;

11.    Studie o jazykovém vývoji neslyšících dětí;

12.    Aktuální témata.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Úvodní vhled do problematiky výuky češtiny jako druhého/cizího jazyka u neslyšících dětí a žáků.