1. Pojem styl (jazykový styl) a stylistika,dichotomie formy(spisovnost-nespisovnost),rozdíl mezi psanou a mluvenou řečí
2. Dichotomie funkční:hovorový, odborný, publicistický. um ělecký styl
3. Slohotvorné činitelé objektivní a subjektivní
4. Stylistické aspekty výstavby textu
5. Koherence a koheze textu
6. Členění mluvených projevů
7. Stylistická analýza a produkce publicistických textů: zpráva
8. Stylistická analýza a produkce publicistických textů protokol
9. Stylistická analýza a produkce publicistických textů: komentář
10. Stylistická analýza a produkce odborných textů: referát
11. Stylistická analýza a produkce odborných textů: obchodní dopis
12. Stylistická analýza a produkce administrativních textů: obchodní dopisy
Vede doc. PhDr. Marie Vachková, Ph.D. s praktikantkou Annou Dellian (FU Berlin).
Seznámení se stylovými vlastnostmí textu, pokus o naznačení poměru stylistiky ke gramatice, fonetice/fonologii, textové syntaxi, analýza vzorových textů a na jejím základě produkce vlastních textů, detekce prohrešků proti stylistické normě