1. Epistemologie. Teoretický rámec výzkumu.
2. Typy výzkumných designů uplatnitelných v etnologii, folkloristice a sociokulturní antropologii.
3. Příklady realizovaných výzkumů a analýza designů.
4. Výzkumný záměr.
5. Formulace problému.
6. Otázka potřebnosti a přínosu výzkumu.
7. Výzkumná otázka.
8. Kvalitativní data dle subdisciplíny.
9. Volba metodologických přístupů k tvorbě kvalitativních dat.
10. Vzorkování.
11. Proveditelnost a validita.
12. Etické otázky výzkumu.
13. Prezentace studentů.
Kurz je věnován praktickým otázkám první fáze přípravy záv ěrečné práce. Náplní kurzu je řízená samostatná práce studentů, příprava designu výzkumu, jeho prezentace, kritická reflexe a následná revize.
Příprava kvalitního výzkumného designu je klíčovým předpokladem úspěšné realizace jakéhokoliv výzkumu – předmět je tudíž také přípravou na budoucí výzkumnickou praxi studentů a psaní projektových výzkumných návrhů.