1. seminář – představen í koncepce kurzu, filosofických kompetencí, pracovních listů pro Didaktikon; rozdělení do pracovních skupin 2. seminář – ukázka metodického zpracování pracovního listu do výuky + reflexe 3.-7. seminář – ukázky možných způsobů rozvíjení kompetencí na základě odborné literatury i praxe vyučujících 8.-12. seminář – prezentace návrhů výukových hodin + vzájemná zpětná vazba
Kurz vychází z předpokladu, že důležitým cílem středoškolské výuky filosofie je rozvoj filosofického myšlení studentů. Cílem kurzu je seznámit se s koncepcí filosofických kompetencí (interpretace textu, práce s pojmy, argumentace, reflexe filosofických problémů a sebereflexe, komunikace), podrobit ji případně kritické analýze a na základě toho navrhnout výukové hodiny, které by vybrané kompetence rozvíjely. Z hlediska obsahu budou navrhované hodiny vycházet z problémových otázek a pracovních listů, vytvořených pro exponát Automat na filosofické divadlo ve vzdělávacím centru Didaktikon (https://ufar.ff.cuni.cz/cs/zakladni-informace-o-studiu/spoluprace-ss/didaktikon/). Navržené výukové hodiny budou vyzkoušeny a reflektovány v praxi vybraných středoškolských učitelů, případně i ve vlastní praxi zapojených studentek/studentů a posléze publikovány společně coby metodická příručka pro učitele.
Kurz je určen primárně pro studenty/ky programu Učitelství filosofie, je ale otevřen i dalším zájemcům o didaktiku filosofie.