Tematické okruhy:
▪ Stav společnosti, kultury a kinematografie
Politika - liberalizace a umírněné reformy. Socialistický modus a duch doby. Progresivní trendy v kultuře. Přelomový 1963 - vznik prvních filmů nové vlny. Filmové studio Barrandov. Tendence v dramaturgii a produkci. Tvůrčí skupiny, stav cenzurního dohledu. Koprodukce.Ohlas a ocenění čs. filmů ve světě. Festivalová reprezentace. FAMU a generace nové vlny.
▪ Životní styl v socialistických normách. Duch doby za železnou oponou
Vizuál životního prostředí. Konzumita a tvorba. Tradice versus moderna. Nové trendy ve výtvarném umění a architektonické výboje ve výstavbě. Proměna filmového obrazu Prahy. Design a bytová kultura (Brusel 1958). Reflexe dobového stylu ve filmových interiérech, mizanscénách a kostýmní složce. Svět módy a modernizace v limitech politického režimu. Konfrontace východu se západem. Nový estetický kodex (volby Miss ČSSR a parodie ve filmu Hoří, má panenko).
▪ Proměna socialistického člověka v sociální a filmové typologii
Nástup nové herecké generace a proměna typáže. Idoly mládeže zbavené budovatelských schémat. Rokenrol, bigbít a chuligánství. Počátky novodobého star systému (Jana Brejchová, Olga Schoberová). Fenomén neherců v tvorbě Miloše Formana, Ivana Passera a Jaroslava Papouška. Stylizace neherců ve filmech Věry Chytilové a Jana Němce.
▪ Zrod a začátky genderového konceptu
Pokusy o emancipaci ženství v socialistické realitě nebo ve formě podobenství. Věra Chytilová a Ester Krumbachová (Strop, O něčem jiném, Sedmikrásky, Vražda ing. Čerta).
▪ Film a současná literatura
Autorský film a literární scénář jako angažovaná umělecká výpověď. Politikum a zábava. Poetika všednosti. Filmové adaptace Bohumila Hrabala (Perličky na dně, Sběrné surovosti, Skřivánci na niti), Milana Kundery (Nikdo se nebude smát, Já, truchlivý bůh, Žert), Josefa Škvoreckého (Zločin v dívčí škole, Zločin v šantánu, Farářův konec). Existenciální pocit absurdity a vliv Franze Kafky ve filmech Pavla Juráčka a Jana Němce (Postava k podpírání, Případ pro začínajícího kata, O slavnosti a hostech).
▪ Film a divadlo
Fenomén „divadel malých forem“ a jejich infiltrace do filmu. Semafor. Činoherní klub. Divadlo Na Zábradlí. Autorská tvorba Jiřího Suchého a Jiřího Šlitra a jejich filmová prezentace (Bylo nás deset, Kdyby tisíc klarinetů, Zločin v šantánu, Dobře placená procházka). Nová vlna a Semafor (Konkurs, Černý Petr). Herecký ansámbl z Činoherního klubu ve filmu (Piknik, Bloudění, Hotel pro cizince, Utrpení mladého Boháčka). Studio Ypsilon (Ovoce stromů rajských jíme). Reduta – text-appealy (O slavnosti a hostech).
▪ Film a pop music
Mediální aliance filmového média a populární hudby. Filmový muzikál a jeho česká komediální specifika.Kultovní muzikály (Starci na chmelu, Kdyby tisíc klarinetů, Limonádový Joe, Dáma na kolejích). Hvězdný kult popových zpěváků a jejich účast ve filmech. Televizní popkultura v širším žánrovém spektru: hudební pořady jako seriály (Píseň pro Rudolfa III.; estrády, kabarety, inscenované „klipy“ písniček).
Cyklus přednášek zaměřený na významné období šedes átých let v minulém století formou vybraných tematizovaných průhledů do společenských a kulturních oblastí s jejich uměleckými i populárními trendy.