Předběžný rozvrh témat na jednotlivé hodiny:
1. Periodizace vývoje televize: kde se nacházíme dnes
2. Nástroje television studies: co máme v „rukou“
3. Teoretick é inspirace: platform studies, infrastructure studies, social media studies
4. Televize distribuovaná po internetu
5. Webová televize
6. Internetová videoreklama
7. Webseriál a krátké online formáty
8. Internetový humor
9. Social media entertainment
10. Procrastination economy
11. Od PSB k PSM: od televize veřejné služby k médiím veřejné služby
12. Veřejnoprávní média online: příklady BBC, ARD/ZDF a ČT
13. SKAM: první globální webseriálový hit?
Televize jako médium, průmysl a kulturní praxe prošla ve svých krátkých dějinách poměrně dramatickými proměnami a stále naléhavěji nás provokuje otázkou o své identitě. Z pohledu současných webseriálů by se mohlo zdát, že její budoucnost je v mobilním a situačně specifickém „media snacking“, tedy „zobání“ krátkých klipů svým obsahem i formou odpovídajících konkrétní recepční situaci. Z pohledu internetových platforem to zase vypadá, že se na hranicích mezi lineárním vysíláním, internetovou reklamou a sociálními médii rodí nový zábavní průmysl, který by mohl být televizí budoucnosti. Sledování webseriálů na mobilním telefonu během pauzy v kanceláři staví tradiční představy o televizním diváctví na hlavu. Jak napsal teoretik „prokrastinační ekonomiky“ Ethan Tussey, „lunchtime is the new prime time.“ Navzdory těmto zdánlivě revolučním změnám ale zůstává lineární vysílání nejčastěji konzumovaným mediálním typem a online služby typu Netflixu produkují seriály, které svým žánrem a formou příliš nevybočují z televizní tvorby posledních 20 let. Televizní instituce i jejich programy vzbuzují dojem, že jsou stále stejné a že vysílají pro stále totéž publikum. Internetovou televizi tedy nelze studovat izolovaně, ale pouze jako součást širších mediálních celků.
Přednáška a seminář o internetové televizi budou zkoumat otázku „co je to dnes televize“ v konkrétních kontextech mediální produkce, distribuce a spotřeby a na pozadí aktuálního vývoje televize ve světě i v ČR. Budeme společně studovat objekt, který je v neustálém pohybu a který se nám možná na konci semestru bude jevit docela jinak než na jeho začátku. Navážeme na zavedená teoretická východiska a metody „television studies“ a uvedeme je do dialogu s disciplínami, které se zabývají internetovými platformami, online distribucí a digitální spotřebou. Budeme se ptát, jak se Česká republika stala regionálním centrem webové televize, jestli to souvisí s tím, že Seznam je posledním lokálním vyhledávačem, který v Evropě ještě vzdoruje Googlu, a co na to všechno říká Česká televize.