Charles Explorer logo
🇬🇧

Consumer Imagination and Advertising Film

Class at Faculty of Arts |
AFV0000333

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Předběžný harmonogram kurzu      

-          7. 10. Přednáška: Spotřební imaginace, reklamní film – úvod do tématu

-          14. 10. Seminární část: rozbor četby a filmů formou prezentací a/nebo diskuse nad úkoly

-          21. 10. Přednáška: Reklama, animace, nadnárodní komunikace a počátky transmediálních kampaní – příklad Schichtovy továrny ve 20. a 30. letech 20. století

-          28. 10. X státní svátek

-          4. 11. Seminární část: rozbor četby a filmů formou prezentací a/nebo diskuse nad úkoly

-          11. 11. Přednáška: Avantgarda, reklama, moderní město – příklad Baťa ve 30. letech 20. Století

-          18. 11. Seminární část: rozbor četby a filmů formou prezentací a/nebo diskuse nad úkoly

-          25. 11. Přednáška: Reklama a socialismus – zdánlivý paradox

-          2. 12. Seminární část: rozbor četby a filmů formou prezentací a/nebo diskuse nad úkoly

-          9. 12. Přednáška: Reklamní film a jeho kanály – reklama v rámci zestátněné kinematografie, reklama v Československé televizi a nástup videa v Československu

-          16. 12. Seminární část: rozbor četby a filmů formou prezentací a/nebo diskuse nad úkoly

-          6. 1. Obsahová analýza reklamního filmu

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz se zaměřuje na specifický žánr reklamního filmu s důrazem na perspektivu tzv. spotřební imaginace. Reklamní film tak chápe jako součást propagační kampaně, na níž se podílí více médií, která společně formují zákazníkovu představu o produktu.

S využitím pojmů z marketingu i studií filmové reklamy se jednotlivé přednášky zaměří na konkrétní kapitoly z dějin reklamního filmu, primárně pak českého reklamního filmu. Představí film jako součást propagačních kampaní velkých prvorepublikových značek (Schicht, Baťa) a budou se věnovat socialistické spotřební imaginaci i éře transformace reklamy po roce 1989.