Jednotlivé lekce se budou věnovat zejména historickému výzkumu televize a její zábavné produkce se zaměřením na písničkové a hudební formáty, vzniku a vývoji specifického formátu televizní písničky, hitparádovým pořadům, tvůrčí (dis)kontinuitě vybraných aktérů, historickým proměnám spolupráce kulturních průmyslů v socialistickém Československu, některým konceptům transmediality a star studies se zaměřením na budování statusu pop-hvězd v Československu do roku 1989.
Kurz se zabývá rozličnými formami audiovizuální prezentace populární hudby na obrazovkách Československé televize v letech 1958-1989. Výchozím formátem je tzv. televizní písnička coby předchůdce videoklipu.
Během lekcí budeme tento specifický formát nahlížet jako komplexní mediální fenomén reprezentující množství dobových sociokulturních vlivů. Základním prizmatem pro analýzu vývoje formátu televizní písničky a příbuzných pořadů pak bude historický vývoj spolupráce kulturních průmyslů, tedy televize, rozhlasu, filmu i divadla a nahrávacích společností.