Charles Explorer logo
🇬🇧

The Advertizing Aesthetics of French Film in the 1980s

Class at Faculty of Arts |
AFV300198

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Předpokládaný program projekcí (Vzhledem k délce filmů nebude možné pustit všechny tituly, přesto vyžaduji znalost celých filmů, které existují v různých verzích – délka vyžadované verze viz seznam filmů.):   1.     23.2. 1981: Diva, r. Jean-Jacques Beineix (117 minut) 2.     2.3. 1982: Pozvání na cestu (Invitation au voyage), r.

Peter del Monte (95 minut) 3.     9.3. 1983: Měsíc v kanále, r. Jean-Jacques Beineix (134 minut) 16.3.

VÝUKA SE NEKONÁ 4.     23.3. 1984: Ulice barbarů, r. Gilles Béhat (107 minut) 5.     6.4. 1985: Podzemka, r.

Luc Besson (99 minut) 6.     13.4. 1986: 37,2 po ránu, r. Jean-Jacques Beineix (177 minut) 7.     20.4. 1986: Zlá krev, r.

Leos Carax (114 minut) 8.     27.4. 1988: Magická hlubina, r. Luc Besson (111 minut) BR 9.     4.5. 1989: Street of no return (sans espoir de retour), r.

Samuel Fuller (93 minut) 11.5.     VÝUKA SE NEKONÁ 10.  18.5. 1990: Brutální Nikita, r. Luc Besson (113 minut) BR

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmětem zájmu bude období let 1980 až 1990 ve francouzské kinematografii. V českém odborném prostředí je s oblibou charakterizováno souslovím neobarokní kinematografie, což je dnes již překonaný pojem, nicméně tvrdošíjně u nás používaný.

Podle nejnovějších výzkumů je zřejmé, že především autorská trojice Beineix-Carax-Besson si velmi zručně osvojila postupy reklamních a hudebních klipů. Zasazení těchto postupů do - pro diváky - neobvyklého kontextu vedlo ke vzniku skupiny filmů, jež spojuje ve své době originální přístupy k využití kamery, střihu i narace.

Přestože tato tendence neměla dlouhé trvání, nesmazatelně se zapsala do dalšího vývoje francouzské kinematografie. Pokusíme se pojmenovat jejich společné znaky a také nalézt příčiny vzniku tohoto druhu filmů vzhledem k celospolečenské situaci i přijetí u diváků a kritiky.