Tento kód slouží
- pro zápis druhého roku bakalářského semináře na Ústavu českých dějin pro studenty samostatného (jednooborového) bakalářského oboru historie, kteří nastoupili do roku 2018 včetně. Doporučený zápis je ve třetím úseku (ročníku) studia.
- pro zápis bakalářského semináře na Ústavu českých dějin pro studenty sdruženého (dvouoborového) bakalářského oboru historie, kteří nastoupili do roku 2018 včetně. Doporučený zápis je ve druhém až třetím úseku (ročníku) studia.
Kurz je dvousemestrální, ukončený zápočtem v zimním semestru a zkouškou v letním. Za úspěšné ukončení kurzu student získává 5 kreditů.
Student si vybírá výuku svého školitele bakalářské práce (nebo seminární práce, pokud bakalářskou práci píše na druhém oboru) z paralelně realizovaných kurzů s těmito tématy (řazeno zhruba chronologicky):
Jakub Izdný: Nejstarší české dějiny ve středoevropském kontextu
Josef Žemlička: Dějiny středověkého osídlení
Lenka Bobková: Král a ti druzí ve středověké České koruně
Jaroslav Svátek: Kulturní dějiny pozdního středověku
Blanka Zilynská: České dějiny pozdního středověku: společnost, kultura, myšlení
Jan Zdichynec: Církev a náboženství v předmoderní době
Jaroslava Hausenblasová: Panovník a společnost česk ých zemí. Politické, hospodářské a kulturní proměny v raném novověku (16. - 18. stol.)
Marie Koldinská: Aristokraté, žoldnéři, vizionáři. Člověk v českých dějinách 1500-1800
Daniela Tinková: Osvícenství a proměny preindustriální společnosti 1680-1820
Magdalena Pokorná: Národ sobě
Ivan Šedivý: Násilí, revoluce, války a vojenství v moderních a soudobých českých dějinách
Milan Hlavačka: Všední den v memoárové literatuře 1800 – 1945
Miroslav Michela: Češi a jejich sousedé
Jana Čechurová: Problémy české společnosti ve 20. století
Jan Rychlík: Československo/Česká a Slovenská republika 1945-2004. Politika, každodenní život, kultura
Jan Randák: Československá společnost v soudobých dějinách (1945-1992)
Michal Stehlík: Muzejnictví
Zdeněk Beneš: Dějiny dějepisectví - soudobá česká historická kultura
Kamil Činátl: Dějiny, paměť a vzdělávání
Marek Fapšo: Historiografie a didaktika
Sylaby předmětů s anotacemi jednotlivých kurzů, požadavky na atestace a doporučená literatura jsou v příloze vloženy jako samostatné soubory PDF podle jmen vyučujících.