Charles Explorer logo
🇬🇧

Good Enlightenment, Bad Stalinism? An Inappropriate Comparison in the History of Education

Class at Faculty of Arts |
AHS444V125

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Dobré osvícenství, špatný stalinismus?

Nemístná komparace na poli dějin školství

PhDr. Jan Randák, Ph.D, Mgr. Marek Fapšo

čtvrtek 17:30-19:05 místnost č. 201

V rámci výuky by vyučující rádi provedli průběžnou komparaci dvou časově od sebe vzdálených období moderních a soudobých dějin na poli školní výuky a výchovy. Sám název přednášky napovídá, že se pokusí - samozřejmě ve spolupráci se studenty - o hledání odpovědí na otázky související s hodnocením různých historických poměrů. Na konci tohoto semestrálního experimentu se v každém případě ukáže (ne)patřičnost nabízeného srovnání. Více netřeba napovídat.

V závislosti na tématu bude výuka vedena přednáškovou i seminární formou v podobě diskuzí o textech. Od studentů je proto očekáván aktivní přístup k předmětu formou domácí přípravy i zapojením do diskuzí v rámci samotné výuky.

Ve vztahu k dobovému školství budou probrány následující tematické okruhy: o Normy a zákony o Společenské cíle vzdělávání a "nový člověk" o Organizace času a prostoru o Tělo, tělesnost a kapiláry moci o Normalita a deviace o Totalita, emancipace a modernita