Charles Explorer logo
🇬🇧

Consumer Imagination of the Communist Dictatorship. Czechoslovak Advertisement in the Post-war Era

Class at Faculty of Arts |
AHS444V209

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Spotřební imaginace komunistické diktatury – reklama v poválečném Československu přednáška ZS 2019/2020

Kurz představí reklamu jako pramen sociálněvědního výzkumu. Vycházet bude z aktuálně probíhajícího výzkumu badatelského týmu grantového projektu řešeného v rámci Národního muzea. Náplní bude kromě přednášek také společné čtení a interpretace teoretických textů a analýza obrazových i písemných pramenů. Cílem výuky je nejenom poskytnout diferencovanější pohled na dobu komunistické diktatury, ale rovněž účastníky seznámit s možnostmi analýzy spotřebních kultur. Přednášející tvoří interdisciplinární tým z předních kulturních a vědeckých institucí.

Přednášející: Mgr. Ondřej Táborský, Ph.D. (Národní muzeum, garant kurzu), doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D.(NFA), PhDr. Ondřej Dufek, Ph.D. (ÚJČ AV ČR), Ph.D., PhDr. Marta Sylvestrová (Moravská galerie)

Kontakt: ondrej_taborsky@nm.cz

Témata hodin:

Definice a reklama jako téma historického výzkumu; Dějiny reklamy do roku 1945; Spotřební svět socialismu; Diskurz a výzkum reklamy za socialismu; Filmová a televizní reklamní tvorba; Grafická reklama; Jazyk komunistické reklamy; Ostatní média reklamního přenosu; Analýza obsahů; Post-komunistický vizuální epilog

Podmínky atestace:

Aktivní účast na hodinách, pravidelná docházka a esej na vybrané téma v rozsahu 5 nms