Charles Explorer logo
🇬🇧

PVP 2 Consumer Imagination of the Communist Dictatorship. Czechoslovak Advertisement in the Post-war Era

Class at Faculty of Arts |
AHSN00177

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Sylabus Reklama FF UK zima 2019

Spotřební imaginace komunistické diktatury – reklama v poválečném Československu přednáška ZS 2019/2020

Kurz představí reklamu jako pramen sociálněvědního výzkumu. Vycházet bude z aktuálně probíhajícího výzkumu badatelského týmu grantového projektu řešeného v rámci Národního muzea. Náplní bude kromě přednášek také společné čtení a interpretace teoretických textů a analýza obrazových i písemných pramenů. Cílem výuky je nejenom poskytnout diferencovanější pohled na dobu komunistické diktatury, ale rovněž účastníky seznámit s možnostmi analýzy spotřebních kultur. Přednášející tvoří interdisciplinární tým z předních kulturních a vědeckých institucí.

Přednášející: Mgr. Ondřej Táborský, Ph.D. (Národní muzeum, garant kurzu), doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D.(NFA), PhDr. Ondřej Dufek, Ph.D. (ÚJČ AV ČR), Ph.D., PhDr. Marta Sylvestrová (Moravská galerie)

Kontakt: ondrej_taborsky@nm.cz

Témata hodin:

Definice a reklama jako téma historického výzkumu; Dějiny reklamy do roku 1945; Spotřební svět socialismu; Diskurz a výzkum reklamy za socialismu; Filmová a televizní reklamní tvorba; Grafická reklama; Jazyk komunistické reklamy; Ostatní média reklamního přenosu; Analýza obsahů; Post-komunistický vizuální epilog

Podmínky atestace:

Aktivní účast na hodinách, pravidelná docházka a esej na vybrané téma v rozsahu 5 nms