Sylabus Reklama FF UK zima 2019
Spotřební imaginace komunistické diktatury – reklama v poválečném Československu přednáška ZS 2019/2020
Kurz představí reklamu jako pramen sociálněvědního výzkumu. Vycházet bude z aktuálně probíhajícího výzkumu badatelského týmu grantového projektu řešeného v rámci Národního muzea. Náplní bude kromě přednášek také společné čtení a interpretace teoretických textů a analýza obrazových i písemných pramenů. Cílem výuky je nejenom poskytnout diferencovanější pohled na dobu komunistické diktatury, ale rovněž účastníky seznámit s možnostmi analýzy spotřebních kultur. Přednášející tvoří interdisciplinární tým z předních kulturních a vědeckých institucí.
Přednášející: Mgr. Ondřej Táborský, Ph.D. (Národní muzeum, garant kurzu), doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D.(NFA), PhDr. Ondřej Dufek, Ph.D. (ÚJČ AV ČR), Ph.D., PhDr. Marta Sylvestrová (Moravská galerie)
Kontakt: ondrej_taborsky@nm.cz
Témata hodin:
Definice a reklama jako téma historického výzkumu; Dějiny reklamy do roku 1945; Spotřební svět socialismu; Diskurz a výzkum reklamy za socialismu; Filmová a televizní reklamní tvorba; Grafická reklama; Jazyk komunistické reklamy; Ostatní média reklamn ího přenosu; Analýza obsahů; Post-komunistický vizuální epilog
Podmínky atestace:
Aktivní účast na hodinách, pravidelná docházka a esej na vybrané téma v rozsahu 5 nms