TBA
Digitální hry se v novém tisíciletí staly globálním masmédiem a tím také jedním z hlavních komunikačních kanálů populární historie. Herní reprezentace historie, nezávisle na tom, zda jsou nebo nejsou jakkoliv navázány na akademickou historiografii, vytvářejí veřejné diskurzivní prostory, kde lze vyjednávat a utvářet smysl minulosti.
Díky své často složité struktuře, interaktivnosti a modifikovatelnosti hry zároveň umožňují laické debaty o historické autentičnosti a vědecké autoritě. Mají přitom mnoho unikátních vlastností, které jsou ovlivněny jejich mediálními, technologickými, ekonomickými a sociálními aspekty.
Kurz se pomocí dialogu mezi přednášejícími a studenty snaží definovat pojem historická digitální hra, pojmenovat specifika herní formy populární historie, pochopit její vliv na historickou kulturu společnosti a především najít analytické nástroje pro studium her, které by navazovaly na metody akademické historiografie, pedagogiky dějepisu nebo historie ve veřejném prostoru (public history).