Charles Explorer logo
🇬🇧

PVP 3 -

Class at Faculty of Arts |
AHSV20180

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1) Region v období První republiky - obecná charakteristika.

2) Proměna venkovského města - včetně demografického a politického vývoje.

3) Formování regionálních elit jak ve sféře politické tak i podnikatelské na příkladech Čeňka Vaněčka a Františka Otty.

4) Proces industrializace na úrovni regionu.

5) Regionální podnikání se zaměřením na živnostenskou sféru.

6) Firmy přesahující regionální úroveň - značky Rako a Otta.

7) Vliv velké hospodářské krize na společnost v regionu a opatření, která měla zmírnit její negativní dopad.

8) Význam a cíle živnostenského výstavnictví v regionech.

9) Reklama a využívání nových marketingových prostředků v regionální obchodní síti.

10) Druhy a formy reklamy: regionální reklamy a celostátní reklamní kampaně na příkladu firmy Baťa.

11) Význam a vliv regionálního odborného živnostenského školství na proces modernizace živnostenského podnikání v první polovině

20. století.

12) Poválečné změny a postupná transformace vícesektorové ekonomiky v ekonomiku jednosektorovou - zánik živnostenského podnikání v regionu.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Specializační přednáška je zaměřena na představení regionálního hospodářství ve 30. letech 20. století na příkladu Rakovníka, města, které se konstituovalo v přirozené centrum regionu a za První republiky zažívalo postupnou transformaci ze zemědělského města v město průmyslové. Přednáška bude koncipována jako příběh, který se zaměřuje na určité etapy a události: např. vliv Velké hospodářské krize na lokální podnikání, charakteristika regionálních elit, charakteristika významné firmy František Otta, která svojí produkcí přesáhla regionální úroveň.

Přednáška má také ukázat, do jaké míry byly v regionu uplatňovány nové marketingové prostředky, proto je zaměřena mimo  jiné na komparaci lokální reklamy a reklamní kampaně firmy Baťa a na analýzu reklamních inzerátů se zřetelem na jejich formu a obsah. V interakci se studenty bude tato problematika promítána do dalších regionů a komparována.

V přednáškách bude dokumentován vývoj podnikatelských aktivit a jejich vliv na proměnu společnosti v regionu.