* Cílem praktických hodin jazyka je osvojit si maďarštinu jako komunikační prostředek, neboli vytvoření a rozvoj komunikační kompetence posluchačů v maďarštině. Výuka jazyka se opírá - protože jde o filology - o mluvnická pravidla maďarštiny, přirozeně však obsahuje i konverzační cvičení, a proto obzvláště ve vyšších ročnících jsou mluvnická pravidla doplňována pravidly stylistickými a týkajícími se užívání jazyka.
Ve skupině posluchačů ovládajících maďarštinu na vyspělejším stupni se v popředí ocitají cvičení napomáhající pochopení a výkladu textu. Stejně tak otázky typů textu a konstrukce textu. Obzvláště se zabývají rozvojem slovní zásoby, významovými odstíny jednotlivých slov, oblastí jejich použití, stylistickou hodnotou, atd.; dále pak skládáním slov ze slovních jednotek, tvořením vět, mikro- i makrokonstrukcemi slovních jednotek a nakonec i samostatných textů.
Průběžně se zabývají ústními přednesy textů, při nichž si studenti co nejúplněji osvojují zvukovou stránku maďarštiny, zautomatizování správného, maďarského přízvuku, větné intonace.
Lepšímu osvojení maďarštiny slouží stáže vyplývající z mezistátní smlouvy, která umožňuje, aby posluchači strávili na filozofické fakultě v Budapešti alespoň jeden semestr.
Cílem praktických hodin jazyka je osvojit si maďarštinu jako komunikační prostředek, neboli vytvoření a rozvoj komunikační kompetence posluchačů v maďarštině. Výuka jazyka se opírá - protože jde o filology - o mluvnická pravidla maďarštiny, přirozeně však obsahuje i konverzační cvičení, a proto obzvláště ve vyšších ročnících jsou mluvnická pravidla doplňována pravidly stylistickými a týkajícími se užívání jazyka.