1) Hudba v současné společnosti, hudební kultura a hudebním průmysl
2) Státní sektor, Ministerstvo kultury ČR, Magistrát hl.m. Prahy, tzv. zřizovatel
3) Rozpočtové a příspěvkové organizace v oblasti hudební kultury
4) Ministerstvo zahraničí a Česká kulturní centra
5) Neziskový "třetí" sektor, zákon o obecně prospěšných společnostech
6) Občanská sdružení v oblasti kultury
7) Nadace a kultura
8) Privátní sektor a hudba
9) Autorský zákon, IFPI, Intergram, OSA
10) Hudební divadla v ČR
11) Orchestry v ČR
12) Komorní tělesa v ČR
13) Sbory a vokální tělesa v ČR
14) Hudební festivaly v ČR
15) Hudební festivaly v zahraničí
16) Hudební školství v ČR, hudební management
17) Fundraising, marketing a sponzoring v oblasti hudební kultury
18) Koncertní jednatelství, agentury a organizátoři koncertů v ČR
19) Hudební agentury v zahraničí
20) Zákoník práce, pracovní smlouva a pracovní náplň, smlouva o dílo
21) Smlouva o vytvoření a užití uměleckého výkonu
22) Smlouva o uměleckém výkonu a agentážním zastupování
23) Mediální zákony : Zákon 483/1991 Sb. o České televizi, Zákon 484/1991 Sb. o Českém rozhlase, Zákon 517/1992 Sb. o České tiskové kanceláři, Zákon 37/1995 o neperiodických publikacích
24) Televizní vysílání v ČR
25) Rozhlasové vysílání v ČR
26) Hudební nakladatelství a vydavatelství v ČR
27) Hudební periodika v ČR
28) Hudební periodika v zahraničí
29) Reklama a propagace v hudbě
30) Vydavatelství hudebních a hudebně obrazových nosičů v ČR
31) Programová struktura Českého rozhlasu
32) Typologie hudebních televizních pořadů
33) Typologie hudebních rozhlasových pořadů
34) Noviny a hudba, reflexe hudby v tištěných periodikách
35) Internet a hudba
36) Hudba a tržní ekonomika
Organizace hudebního života (Hudební management)
(2 vyučovací hodiny týdně)
Studenti jsou v tomto předmětu seznamování s organizací a strukturou hudební kultury v České republice a v zahraničí. Nejprve se budou zabývat postavením hudby v současné společnosti a s podobou a typologií různých organizací hudebního života. Dále se seznámí s hlavními zákony a předpisy, které hudební kulturu a život upravují. Získají přehled o různých typech smluv, ať již pracovních tak i uměleckých. Obeznámí se také s postavením hudby v mediálním světě a s vývojem výroby a distribuce nosičů zvuku a obrazu. Budou probírána i témata, která objasní právně ekonomické předpoklady fungování hudby a základy hudebního průmyslu. Studenti se též seznámí s obsahem módních pojmu jako je fundraising, sponzoring, marketing a PR. Vše směřuje k lepší orientaci ve světě hudby a jejího veřejného využití. Po absolvování tohoto předmětu budou mít studenti konkrétnější představu o možnostech svého profesního působení a uplatnění.