Charles Explorer logo
🇬🇧

Music Management

Class at Faculty of Arts |
AHV110159

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1) Hudba v současné společnosti, hudební kultura a hudebním průmysl

2) Státní sektor, Ministerstvo kultury ČR, Magistrát hl.m. Prahy, tzv. zřizovatel

3) Rozpočtové a příspěvkové organizace v oblasti hudební kultury

4) Ministerstvo zahraničí a Česká kulturní centra

5) Neziskový "třetí" sektor, zákon o obecně prospěšných společnostech

6) Občanská sdružení v oblasti kultury

7) Nadace a kultura

8) Privátní sektor a hudba

9) Autorský zákon, IFPI, Intergram, OSA

10) Hudební divadla v ČR

11) Orchestry v ČR

12) Komorní tělesa v ČR

13) Sbory a vokální tělesa v ČR

14) Hudební festivaly v ČR

15) Hudební festivaly v zahraničí

16) Hudební školství v ČR, hudební management

17) Fundraising, marketing a sponzoring v oblasti hudební kultury

18) Koncertní jednatelství, agentury a organizátoři koncertů v ČR

19) Hudební agentury v zahraničí

20) Zákoník práce, pracovní smlouva a pracovní náplň, smlouva o dílo

21) Smlouva o vytvoření  a užití uměleckého výkonu

22) Smlouva o uměleckém výkonu a agentážním zastupování

23) Mediální zákony : Zákon 483/1991 Sb. o České televizi, Zákon 484/1991 Sb. o Českém rozhlase, Zákon 517/1992 Sb. o České tiskové kanceláři, Zákon 37/1995 o neperiodických publikacích

24) Televizní vysílání v ČR

25) Rozhlasové vysílání v ČR

26) Hudební nakladatelství a vydavatelství v ČR

27) Hudební periodika v ČR

28) Hudební periodika v zahraničí

29) Reklama a propagace v hudbě

30) Vydavatelství hudebních a hudebně obrazových nosičů v ČR

31) Programová struktura Českého rozhlasu

32) Typologie hudebních televizních pořadů

33) Typologie hudebních rozhlasových pořadů

34) Noviny a hudba, reflexe hudby v tištěných periodikách

35) Internet a hudba

36) Hudba a tržní ekonomika

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Organizace hudebního života (Hudební management)

(2 vyučovací hodiny týdně)

Studenti jsou v tomto předmětu seznamování s organizací a strukturou hudební kultury v České republice a v zahraničí. Nejprve se budou zabývat postavením hudby v současné společnosti a s podobou a typologií různých organizací hudebního života. Dále se seznámí s hlavními zákony a předpisy, které hudební kulturu a život upravují. Získají přehled o různých typech smluv, ať již pracovních tak i uměleckých. Obeznámí se také s postavením hudby v mediálním světě a s vývojem výroby a distribuce nosičů zvuku a obrazu. Budou probírána i témata, která objasní právně ekonomické předpoklady fungování hudby a základy hudebního průmyslu. Studenti se též seznámí s obsahem módních pojmu jako je fundraising, sponzoring, marketing a PR. Vše směřuje k lepší orientaci ve světě hudby a jejího veřejného využití. Po absolvování tohoto předmětu budou mít studenti konkrétnější představu o možnostech svého profesního působení a uplatnění.