V letním semestru 2014 přednáška volně navazuje na kurz zimního semestru 2013 týkající se základního historického přehledu elektroakustické hudby, akustických umění a dějin zvuku např íč 20. stoletím. Hlavními aspekty kurzu byly otázky týkající se proměny myšlení o zvuku na počátku 20. století (futuristé, nové technologie, rádio, konec funkční tonality), rozvoje nových hudebních nástrojů a vzniku poválečných experimentálních center v Kolíně nad Rýnem a v Paříži.
Letní semestr 2014 bude pokračovat v přehledovém výkladu vybraných kapitol z dějin elektroakustické hudby zejména po druhé světové válce. Hlavní akcenty budou kladeny na rozvoj v oblasti zpracování zvuku v reálném čace (70. léta a IRCAM), masivní tvůrčí inovace v mediálním prostředí rozhlasu (zejména s akcentem na německou oblast hörspielu) a aspekty zvuku a prostoru (zejména ve vztahu k možnostem technologické distrubuce zvuku v prostoru). Závěr semestru bude patřit otázkám pojmu "noise" z pohledu teoretiků i experimentujících hudebníků posledních několika dekád, zároveň se budeme zamýšlet nad tím, jak nástup digitálního paradigmatu proněnil přístup umělců ke zvukovému materiálu a tradiční reprezentační funkci hudebních forem.