19. 2. Úvodní lekce26. 2. Renesanční slavnost jako muzikologické téma4. 3. Florentská tradice intermedií v 16. století11. 3.
Svatba Ferdinanda Medicejského a Kristýny Lotrinské18. 3. Intermedio I25. 3.
Intermedio II8. 4. Intermedio III15. 4.
Intermedio IV22. 4. Intermedio V29. 4.
Intermedio VI6. 5. Ozvěny florentských intermedií v dobové evropské hudební kultuře13. 5.
Znovuobjevení florentských intermedií ve 20. století
Hudební intermedia ke komedii Girolama Bargagliho "La Pellegrina", která zazněla v rámci svatebních oslav Ferdinanda Medicejského a Kristýny Lotrinské v květnu roku 1589 ve Florencii patří bezesporu k mezníkům v dějinách evropské hudby. Dohasínající estetika renesančních festivit se zde snoubí s novým přístupem, který předznamenává nastupující barokní období. Za jedinečné postavení jak v samotných dějinách hudby, tak i v jejich hudebně historické reflexi vděčí slavnost zejména výjimečně dobře dochované pramenné základně. Cílem přednášky je podrobný rozbor jednotlivých intermedií po stránce hudební i textové a jejich zasazení do hudebního, kulturního a politického kontextu medicejské Florencie i pozdně renesanční Evropy. V neposlední řadě se bude přednáška zabývat i „znovuobjevením“ této pozdně renesanční slavnosti v koncertním životě i nahrávacím průmyslu 20. století. Hudební intermedia ke hře "La Pellegrina" tak představují jedinečný materiál, na němž lze jasně demonstrovat široký komplex problémů, jimž čelí hudební historik zabývající se hudbou pozdního 16. století.
Upozorňujeme studující jiných programů než hudební věda, že vstup do Klementina je možný pouze s platným čtenářským průkazem. Za případné komplikace se omlouváme a těšíme se na Vaši návštěvu.