Seminář se věnuje studiu především české hudební kultury od 19. století do současnosti. V semináři se uplatňují hlavně metody a teoretické přístupy kulturní analýzy a etnomuzikologie. V rámci semináře studenti pracují na vlastních výzkumných projektech. Seminář jim v tomto směru poskytuje prostředí, v němž se formou kolektivních diskusí pravidelně probírají problémy metodologie a teorie relevantní zvoleným tématům. Důraz je kladen na individuální přístup, důkladné vedení a vzájemné sdílení informací.
Příklady obhájených závěrečných prací:
Globálně sdílený feminismus v lokálním kontextu na příkladu slovenské zpěvačky a raperky Simy
Queer estetika v současné ruské populární kultuře na příkladu kapely HRISTINA
Recepce sovětské operety v Československu na případu Dunajevského Bílého akátu
Masopust v Dolních Chrášťanech: Hudebně etnografický výzkum
Queer utopie: alternativní realita v kontextu hudební queer scény současné Ukrajiny
Mýtus národa a autentickosť folklóru v slovenskej folklórnej talent TV show Zem spieva (2017)
Karel Velebný a jeho působení na českou jazzovou scénu v 70. a 80. letech 20. století
Gamelan jako aktér: Život javánského gamelanu v Praze
Geraldine Mucha. Sonda do života a díla skladatelky
„Hudebnice nebo kuriozity?“ Československá dívčí kapela Satanic Girls
Virtuozita a performance maskulinity: Hudební etnografie jednoho pražského neromského gypsy jazzového uskupení
Hudební etnografie kreativniho kolektivu SDBS
Ženský hlas v současné praxi historicky poučené interpretace barokní hudby v České republice
Studie Mirka Očadlíka Žena v české hudbě v kontextu sborníku Česká žena v dějinách národa (1940)
Hudba v českém vězeňství
Fascinace vysokým mužským hlasem: Internetová tvorba Nicka Pitery