1. Koncept Latinské Ameriky
2. Periodizace vývoje latinskoamerické společnosti
3. Etnická podoba Ameriky v období kolonie
4. Etnická podoba Ameriky v období nezávislosti
5. Migrační procesy na americkém kontinentě v obdob í kolonie
6. Migrační procesy na americkém kontinentě v období nezávislosti
7. Hlavní rysy ekonomiky Latinské Ameriky v období kolonie
8. Hlavní rysy ekonomiky Latinské Ameriky v období nezávislosti
9. Centra studia Latinské Ameriky ve světě
10. Centra studia Latinské Ameriky v České republice
11. Vztahy střední Evropy a Latinské Ameriky v koloniálním období
12. Vztahy střední Evropy a Latinské Ameriky v
19. století
13. Vztahy střední Evropy a Latinské Ameriky ve
20. století
Předmět je přehledem témat, která jsou objektem zájmu iberoamerikanistky, jako je otázka populačního vývoje amerického kontinentu od prvních migrací do současnosti či problematika formování ekonomiky spjaté se světovým trhem prostřednictvím produktů monokulturního hospodářství. Přináší podrobnou informaci o základních iberoamerikanistických pracovištích ve světě, nejdůležitějších knihovnách, periodicích a orientacích „národních“ iberoamerikanistik. Zvláštní pozornost je věnována iberoamerikanistice ve Španělsku, Mexiku a ve Spojených státech, které v řadě ohledů určují vývoj oboru, zejména však iberoamerikanistice české včetně historie česko-latinskoamerických vztahů a dějin zájmu o americký kontinent ve středoevropské společnosti hovořící česky i německy. V seminářích je pak studenti prezentují své eseje na přednášená témata a skupina diskutuje nad předneseným příspěvkem.
Pro připuštění ke zkoušce je nutné vypracovat písemně seminární práci na téma, které si student sám zvolí na počátku semestru po konzultaci s přednášejícím podle sylabu přednášek. Odevzdá text v rozsahu cca 18 000 znaků s mezerami zpracovaný na základě minimálně pěti zdrojů, dvou z toho tištěných, před datem konání semináře. Práci pak přednese na semináři, kde se stane předmětem diskuse. Všichni studenti jsou přitom o tématech seminárních prací právě kvůli účasti na diskusi předem informováni.
Zkouška je ústní a student prokazuje znalost problematiky prezentované na přednáškách a příslušnou literaturou. Je zaměřena na ověření znalosti základních fakt a jejich zařazení do širšího kontextu.