* Tematické okruhy: 1. Představení Indologického semináře a jeho zaměření, organizační pokyny a doporučení týkající se úspěšného průběhu studia 2.-3.
Informační zdroje v ČR, základní literatura potřebná ke studiu - jazykové učebnice, slovníky, mapy, CD výukové programy 4.-5. Vývoj indologie, její možnosti a současný stav 6.-7.
Postup při zpracovávání odborného tématu, technika přípravy a psaní seminárních prací, styly a žánry psaní, důležité rysy odborného textu 8.-9. Portréty českých indologů (referáty studentů) 10.-11.
Geografie Indie 12.-13. Společné čtení a rozbor studentských recenzí
Přednášková část předmětu podává základní přehled o studovaných oblastech v rámci indologie (jazyk, literatura, kulturní dějiny, dějiny, geografie) a o teoretických přístupech ke studiu s přehledem základní literatury. Dále v hlavních rysech informuje o vývoji celého oboru, jeho možnostech a současném stavu bádání v ČR i zahraničí. Vzhledem k filologické profilaci indologie je v tomto vstupním předmětu kladen zvýšený důraz na představení jazykové situace v
Indii, v sinchronní i diachronní perspektivě, které je nezbytné pro celé další studium a na něž ve vyšších ročnících navazují specializované přednášky i semináře.
Seminární část předmětu seznamuje studenty se základními pomůckami a referenčními příručkami nezbytnými pro práci v oboru indologie (bibliografie, časopisy, encyklopedie, syntézy, příručky terminologické, kartografické a jiné) a dále se zdroji, ve kterých studenti mohou potřebné informace vyhledávat (knihovny, internet a nejdůležitější internetové stránky pro indologii atd.). Studenti by se měli naučit data zpracovávat a následně používat ve svých pracích.
Postupně budou seznamováni s tím, jak psát anotace, odborně citovat atd. Každý student si na základě domluvy s vyučujícím zvolí jeden problém, kterým se bude během roku zabývat, následně se svými poznatky formou prezentace seznámí ostatní a písemné zpracování odevzdá jako svou závěrečnou seminární práci. Důraz bude při hodnocení kladen spíše na úroveň technického zpracování než na faktické údaje v práci obsažené. Jako předobraz pozdějších specializovaných seminářů se tu studentům vštěpuje kritický přístup k jednotlivým pracím, návyky vedení bibliografie a snaha o objektivní posuzování.