*
1. Poslání a místo marketingu
1.1 Základní pojmy a terminologie. Stav vývoje disciplíny, hlavní literatura *
2. Význam trhu
2.1 Vztah vědy a kultury k trhu
2.2 Místo marketingu v managementu
2.3 Zásadní postavení marketingu v ekonomickém rozhodování výrobce, prodejce a provozovatele služeb.
2.4 Požadavky na vybavení marketingového pracoviště a jeho organizační začlenění *
3. Marketingový výzkum
3.1 Rozbor tržní struktury (dílčí trhy, tržní segmenty, demografická a příjmová struktura, postavení konkurence).
3.2 Obory, metody, směry výzkumu.
3.3 Výrobkový výzkum.
3.4 Příprava a hodnocení nových výrobků a služeb.
3.5 Výzkum spokojenosti spotřebitele.
3.6 Cenový výzkum.
3.7 Etapy výzkumu.
3.8 Příprava výzkumu.
3.9 Potřebné informace a jejich zdroje.
3.10 Tabelace a interpretace výsledků marketingového výzkumu.
3.11 Nástroje a techniky analýzy dat.
3.12 Praktická multivariantní analýza
3.13 Zpracování výsledků
3.14 Pracovní metody a nástroje marketingu a jeho struktury
3.15 Základní koncepce klasická 4P a modernější 4 C jejich vztah
3.16 Marketingový plán, jeho tvorba, prezentace, aktualizace
4. Marketing mix výrobků a služeb
4.1 Odbyt a uživatel
4.2 Informační systém marketingu
4.3 Příprava koncepce marketingu a hodnocení výsledků (např. metoda portfolia) *
5. Produkt (výrobek/služba)
5.1 Příprava produktu
5.2 Uvedení na trh
5.3 Cílová skupina zákazníků
5.4 Životnost výrobků, inovace
5.5 Motivy a důvody inovace
5.6 Inovační stupně a druhy inovace *
6. Cena
6.1 Teorie ceny
6.2 Druhy cen
6.3 Metody tvorby cen *
7. Propagace / Reklama a komunikace
7.1 Marketing a komunikace informací
7.2 Komunikace/ propagace/reklama
7.3 Reklama jako účelová komunikace
7.4 Význam verbální a neverbální komunikace v reklamě
7.5 Vznik a rozvoj reklamy (proměny možností a podob reklamy vždy s nástupem nových médií)
7.6 Vztah reklamy a médií (přednosti jednotlivých typů a trendy)
7.7 Značka jako součást propagace s mimořádnou důležitostí
7.8 Komunikační mix - reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relation
7.9 Etický rozměr reklamy. Etické kodexy v jednotlivých zemích
7.10 Psychologie reklamy
7.11 Další rozvoj reklamy (Internet, e-commerce)
7.120 Dezinformace v reklamě
7.13 Základní pojmy, postupy a techniky.
7.14 Právní normy.
7.15 Výzkum propagace *
8. Odbytové metody a získávání konkurekčn ích výhod
9. Poprodejní služby a komunikace se zákazníkem
10. Zákazník a spotřebitel
11. Konkurence
12. Reinžienýring *
13. Tvorba marketingové strategie informačního knihovnického pracoviště
13.1 Reklama a propagace knihoven a informačních institucí
13.2 Podnikatelská činnost a jednání s jednotlivci, podniky, obecními a vyššími orgány o účasti na financování činnosti. Příprava koncepce.
13.3 Zajišťování argumentů
13.4 Vztah marketingové činnosti a informací
13.5 Marketingové agentury.
13.6 Poradenství.
13.7 Zásady výběru agentury.
13.8 Typy a ceny služeb.
13.9 Redukce nákladů marketingového výzkumu.
13.10 Situace v zahraničí a u nás.
13.11 Zdroje informací, metody jejich získávání, hodnocení, využívání a dalšího zpracování.
13.12 Možnosti profesního uplatnění absolventů ÚISK Osnova cvičení:
1. Formulace podnikatelského záměru
2. Organizace a řízení výzkumu
3. Průzkum trhu pro vybranou službu
4. Pozitivní ovlivnění spotřebitele/uživatele
5. Návrhy praktického postupu propagace/rozvoje služeb. Formulace a předkládání realizovatelné (actionable) zprávy o marketingovém výzkumu
6. Tvorba marketingového plánu
Stručný, nicméně přehled o zásadní důležitosti, teorii, pracovních metodách a postupech marketingu se zaměřením na informační a knihovnické služby včetně zásad organizace marketigového výzkumu, praktické tvorby marketingového a reklamního plánu.