1. Předmět bibliopedagogiky a bibliopsychologie
1.1 Vztah bibliopedagogiky kpedagogicko-psychologickým disciplínám.
1.2 Vztah bibliopedagogiky ksociologii (zejm.aplikace výzkumných metod)
2. Proces čtení
2.1 Psychologické a fyziologické aspekty procesu čtení
2.2 Čtenářské návyky
2.3 Poruchy čtení a možnosti jejich nápravy (zejm. dyslexie)
3. Osobnost čtenáře
3.1 Proces socializace a kultivace jedince
3.2 Vývoj čtenářského zájmu
3.3 Působení četby a její účinky
4. Pedagogika čtenáře
4.1 Úloha četby a knihovny ve výchově a vzdělávání
4.2 Aplikace pedagogických principů a didaktických zásad vpráci knihovníka
5. Metodika práce se čtenáři
5.1 Diferenciální hledisko vpráci se čtenáři
5.2 Individuální formy práce se čtenáři
5.3 Skupinové formy práce se čtenáři
Cílem předmětu je objasnění teoretických základů pedagogiky a psychologie čtenáře s důrazem na aplikaci poznatků v knihovnické praxi.