Program kurzu
Téma 1
Úvodní informace
Seznámení s kurzem, způsob výuky, podpora
Podmínky k získání atestace, informační zdroje
Téma 2
Vzdělávací úloha knihovny
Úvodní diskuse
Pozice knihovny ve vzdělávacím procesu
Knihovník jako učitel/lektor
Téma 3
Čtení a čtenářství
Fyziologické a psychologické aspekty
Průběh pozornosti, čtenářské návyky
Poruchy čtení
Téma 4
Osobnost čtenáře
Působení četby
Vývoj čtenářského zájmu
Čtenářské průzkumy
Téma 5
Podpora čtenářství: příklady dobré praxe
České a zahraniční projekty
Spolupráce knihoven s dalšími organizacemi
Téma 6
Informační a mediální gramotnost
Příklady definice pojmů a jejich vývoj
Standardy, koncepce (ČR i zahraničí)
Společenský kontext rozvoje informační a mediální gramotnosti.
Projekty (ČR i zahraničí)
Další aktivity:
· Dílčí úkoly
· Diskuse
· Obhajoby seminárních prací
· Konzultace k ústní zkoušce
The course will be focusing on reading and reading development and the role libraries can play in this issue. Also, the educational role of libraries in general will be discussed.
In detail, the topic of information literacy and information education will be examined.