Tematické okruhy:
- Strategické dokumenty pro digitální společnost v kontextu oboru ISK
- Digitální nástroje a vzdělávací technologie v rozvíjení práce s informacemi se zaměřením na různé cílové skupiny formálního i neformálního vzdělávání
- Nástrahy a rizika informační společnosti v kontextu edukace s ICT
- Podpora sociální inkluze se zaměřením na ICT, distanční vzdělávání
- Kurátorská práce se zdroji
- ICT v designování edukačních a komunitních aktivit v prostředí vzdělávacích a paměťových institucí
- Výzkumy v oblasti digitální a informační společnosti
Základní výstupy předmětu jsou definovány takto:
- studenti si osvojí znalost a porozumění klíčovým kurikulárním a strategickým dokumentům z oblasti digitální společnosti, digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání,
- studenti si uvědomí, jakou roli mají digitální technologie v eliminaci sociálních nerovností, information divide, digital divide apod., jak ovlivňují design a formu vzdělávacích aktivit,
- studenti budou schopni reflektovat jako potenciální vzdělavatelé nejen výhody, ale také rizika a hrozby informačních a komunikačních technologií na jednotlivé segmenty znalostní společnosti, předně žáky
- studenti získají teoretické znalosti i aplikační dovednosti s různorodými digitálními nástroji, které jsou využívány ve výuce v prostředí primárního a sekundárního vzdělávání při percepci, komunikaci, sdílení a prezentaci informací a znalostí, také pro sebeřízené celoživotní učení
- studenti posílí digitální kompetence v kontextu evropského rámce digitálních kompetencí DigComp/DigCompEdu
- studenti budou schopni designovat prezenční i distanční vzdělávací aktivity pro různé cílové skupiny s využitím informačních a komunikačních technologií ve vztahu k informačním a vzdělávacím potřebám cílových skupin studenti se budou orientovat ve výzkumném poli předmětu jak teoreticky, tak s vlastní aplikační perspektivou
Předmět Informační podpora ve vzdělávání představí moderní digitální technologie a udržitelné způsoby jejich využití ve školní výuce. Obsahově se budou prezentované příklady zaměřovat zejména na primární a sekundární stupně vzdělávání, tedy základní školy, gymnázia, střední školy.
Metodika výuky předmětu bude vymezena vůči Rámcovému vzdělávacímu programu a Strategii digitálního vzdělávání. Součástí předmětu bude i praktický workshop, kde budou studenti zapojeni do interakce s konkrétními vzdělávacími digitálními nástroji.
Budou seznámeni s možnostmi implementace a evaluace podobných pomůcek.