Charles Explorer logo
🇨🇿

Formální využití nových médií v praxi

Předmět na Filozofická fakulta |
AISV0226

Sylabus

Program bude předložen po vytvoření struktury semináře.

Anotace

Po 18:20 - 19:50 v místnosti 2083

Oblast nových médií už delší dobu není pouze teoretickým konceptem. Nová média proměnila současné módy komunikace natolik, že již ani McLuhanovský termín "globální vesnice" nemůže vyjádřit ono zrychlení, které přinášejí. Vstupujeme do simultánní éry. Jakákoliv komunikační akce si v sobě již při svém vzniku nese svou reakci. Člověk se stal pouhou součástí datasféry, kterou kromě něj okupují boti, viry a jiné umělé organismy. S touto realitou je třeba se vyrovnat, adaptovat se na ni a přizpůsobit jí co nejvíce našim potřebám. Naší povinností je redefinovat základní socio-komunikační role a aplikovat nově vzniklé postupy v praxi.

Primárním cílem tohoto předmětu je připravit absolventy na praktické zužitkování jejich teoretických znalostí z oblasti nových médií. Většina vyspělé populace světa se pohybuje v liberálně-kapitalistickém prostředí, která má v komerční avšak i nekomerční sféře poměrně tvrdá pravidla. Odborníci na novomediální problematiku se proto musí dokonale orientovat v oblasti komerčních trhů, strategického plánování, grantových systémů a základních právních norem. V rámci předmětu je kladen důraz na nejdynamičtěji se rozvíjející obory v rámci nových médií - tedy na oblast marketingu, PR, mediálního trhu a umělecké praxe.

Studium bude ze dvou třetin probíhat formou seminářů, kam budou mimo jiné pravidelně zváni špičkový odborníci z jednotlivých oborů. Třetinu kurzu pak budou zabírat cvičení a kolokvia nad vypracovanými domácími úkoly. Studenti budou na základě psychologického testu rozřazeni do skupin, v nichž budou zadané úkoly vypracovávat. Atestace bude udělována za úspěšné absolvování závěrečného testu nebo za účast na umělecky orientovaném projektu s komerčním přesahem.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.