1. Historie programovacích jazyků
2. Rozdělení programovacích jazyků
3. Základní elementy programovacího jazyka: řetězce (texty), čísla, pole, kolekce, podmínky, smyčky, proměnn é, ?
4. Objekty a objektově orientované programování (versus ostatní typy)
5. Grafické rozhraní (GUI). Web jako grafické rozhraní aplikací
6. Diagramy, wireframes, skici, pomůcky, nástroje
7. Testování software Vedení softwarového projektu
Cílem kurzu je ozrejmit posluchacum programování pocítace natolik, aby porozumeli tomu, co vlastne delá programátor a jak udílí "príkazy" pocítaci. Kurz je vhodný jak pro ty posluchace, kterí nemají s programováním žádnou zkušenost, tak pro ty, kterí ano.
Budeme se zabývat historií programovacích jazyku, "pohledem programátora na svet", základními elementy programovacích jazyku (texty, císla, podmínky, ?), a v menší míre i problematikou testování a vedení vývoje software. V rámci kurzu budeme také doopravdy programovat a to v jazyce Ruby (www.ruby-lang.org).