1. Podstata a role marketingu, základní pojmy a specifika art marketingu
2. Marketingové prostředí a marketing trhů umění a kulturního dědictví3. Základní koncepce a přístupy k marketingu, jejich využití v art marketingu
4. Zákazníci, klienti a jejich specifika na trzích umění a kulturního dědictví, rozhodování spotřebitele (návštěvníka), segmentace zákazníků5. Význam a obsah marketingových informací, marketingový výzkum na trzích umění a kulturního dědictví6. Marketingové nástroje: Kulturní dědictví a umění jako produkt, životní cyklus produktu a zavádění nových produktů, jejich specifika v oboru služeb na trzích kulturních statků7. Komerční art marketing a produktový mix8. Značka, její historie a dnešní formy, tvorba značky a strategie používání značky9. Cena, její role, specifika a strategie v neziskovém sektoru kultury, komerční ocenění speciálních nabídek, cena na trzích umění10. Distribuce umění a kulturního dědictví, místo, dostupnost a působnost, elektronické zpřístupnění kulturního dědictví, specifika služeb muzeí, galerií a památek, formy prodeje uměleckých děl, zprostředkovatelé, aukční síně11. Marketingová komunikace a možnosti komunikačního mixu na trzích umění a kulturního dědictví, PR a odborná kritika12. Marketingová komunikace prostřednictvím umění, kreativní metody, komerční výstavnictví, sponzoring, umělecká práce na zakázku13. Marketingové analýzy, plánování a strategie na trzích umění a kulturního dědictví, marketingový plán14. Art marketing v mezinárodním prostředí
Út 9:45 - 11:15, místnost 2.1.
Vhodné pro studenty 3.ročníku
Kurz nabízí komparativní pohled na obecný marketing a marketing umění a kulturního dědictví. Zvýšená pozornost je věnována možnostem využití marketingu v neziskovém sektoru.