1. Definice základních pojmů (informace, informační potřeba; hledání informací, informační chování, chování při hledání informací, chování při vyhledávání informací; informační přesycení, knowledge gap, informační chudoba, digitální propast)
2. Informační potřeby a informační chování (klasifikace informačních potřeb, důvody pro jejich vznik, úrovně informačních potřeb, faktory ovlivňující jejich uspokojování, metody pro jejich zjišťování)
3. Koncepty spojené s informačním chováním (oblast rozhodování, relevance a pertinence, informační přetížení)
4. Modely informačního chování (Wilsonovy modely informačního chování a model Brendy Dervin)
5. Studium informačního chování (důvody pro studium informačního chování, metodika a metody)
Bloková výuka pro kombinované studium, 1. ročník (především knihovnické zaměření).
Datum setkání 7.12.2007.
Stručné uveden í do problematiky chování uživatelů při vyhledávání informací. Vymezení základních pojmů (informace, informační potřeba, informační vyhledávání, informační chování). Modely informačního vyhledávání. Metody pro studium informačního chování.
Podklady k prostudování budou zapsaným studujícím předány v pátek 9.11. Nutná alespoň pasivní znalost anglického jazyka.
Atestace - zápočet na základě předložené práce zabývající se informačním chováním či příbuzným tématem. Rozsah práce: 4-6 normostran, minimálně 5 referencí.