1.Vymezení oblasti počítačové grafiky, vizualizace dat a multimediálních systémů. 2.Vstupní a výstupní zařízení, hardwarové prostředky počítačové grafiky. 3.Matematický aparát pro počítačovou grafiku, složitost algoritmu. Křivky a plochy, jejich použití v počítačové grafice, popis objektu.
Datové struktury, objemová data a jejich reprezentace (CT a MRI snímky). Základní algoritmy. 4.Geometrické transformace, transformace Window-Vieport. 5.Metody promítání z E2 do E3, princip stereoskopického vnímání. 6.Základní metody ořezávání v E2 a E3. 7.Základní metody řešení problémů viditelnosti. 8.Modely osvětlení a metody stínování. 9.Principy sledování paprsku a radiační metody.
Základy barevných systémů a jejich aplikace. 10. Vizualizace dat - geometrie a data, výšková pole a iso-čáry, zobrazování povrchů a skalárních polí, zobrazování vektorových polí, tenzorových polí.
Po 8:00-9:30
Místnost 1.6
Vhodné pro studenty od 3. ročníku, předpokládaná znalost: TED
Předmět se zaměřen na využití počítačové grafiky v praxi informačního specialisty. Zahrnuje práci s programy pro rastrovou a vektorovou grafiku, 3D modelování (CAD).
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.