Čt 15:50 - 17:25 v místnosti 2014 Určeno především pro studenty vyšších ročníků. Učební cíl: Podat studentům zkrácený, ale ucelený přehled o zásadní důležitosti, teorii, pracovních metodách a postupech marketingu se zaměřením na informační služby. Osnova:
1. Poslání a místo marketingu
2. Význam trhu
3. Marketingový výzkum
4. Marketing mix výrobků a služeb
5. Produkt (výrobek/služba)
6. Cena
7. Propagace / Reklama a komunikace
8. Odbytové metody a získávání konkurekčních výhod
9. Poprodejní služby a komunikace se zákazníkem
10. Zákazník a spotřebitel
11. Konkurence
12. Reinžienýring
13. Tvorba marketingové strategie informačního knihovnického pracoviště Osnova cvičení:
1. Formulace podnikatelského záměru
2. Organizace a řízení výzkumu
3. Průzkum trhu pro vybranou službu
4. Pozitivní ovlivnění spotřebitele/uživatele
5. Návrhy praktického postupu propagace/rozvoje služeb. Formulace a předkládání realizovatelné (actionable) zprávy o marketingovém výzkumu
6. Tvorba marketingového plánu